Sunday, October 31, 2010

Phrases With The Word Gold

DIVERTENTE E IN PARTE VERO …


Knight spiegato ai posteri



Dieci motivi per 20 anni di «regno»


Il segreto della longevità politica del premier e la pancia del Paese.

Cosa pensa la maggioranza degli italiani? «è uno di noi». E chi non lo pensa, lo teme.


La presentazione del libro «La pancia degli italiani. Berlusconi spiegato ai posteri», di Beppe Severgnini


Racconta Beppe Severgnini che nel suo girovagare per il mondo infinite volte si è sentito rivolgere la domanda "perchè Berlusconi?..." da colleghi giornalisti, amici, scrittori di diverso orientamento politico, animati da curiosità più che da preconcetti. E così, looking for an answer for them, began to list the factors for the success of Knight. Humanity, cunning, chameleon-like ability to empathize in speakers. Virtues (or vices?) Berlusconi, but also the country that has decided to be represented by him. Giorgio Gaber once said: "I'm not afraid of Berlusconi himself. I'm afraid to Berlusconi in me. " That phrase is from the epigraph to "The belly of the Italians. Berlusconi explained to posterity, "the book by Beppe Severgnini. Here is the introduction


Explain Italians Silvio Berlusconi is a waste of time. Each of us has an idea, refined through years of complacency or idiosyncrasy, and not change. Every Italian is considered depositary dell'interpretazione autentica: discuterla è inutile. Utile è invece provare a spiegare il personaggio ai posteri e, perché no?, agli stranieri. I primi non ci sono ancora, ma si chiederanno cos'è successo in Italia. I secondi non capiscono, e vorrebbero. Qualcosa del genere, infatti, potrebbe accadere anche a loro. Com'è possibile che Berlusconi - d'ora in poi, per brevità, B. - sia stato votato (1994), rivotato (2001), votato ancora (2008) e rischi di vincere anche le prossime elezioni? Qual è il segreto della sua longevità politica? Perché la maggioranza degli italiani lo ha appoggiato e/o sopportato per tanti anni? Non ne vede gli appetiti, i limiti e i metodi? Risposta: li vede eccome. Se B. ha dominato la vita pubblica italiana per quasi vent'anni, c'è un motivo. Anzi, ce ne sono dieci.


1) Fattore umano

Cosa pensa la maggioranza degli italiani? «Ci somiglia, è uno di noi». E chi non lo pensa, lo teme. B. vuole bene ai figli, parla della mamma, capisce di calcio, sa fare i soldi, ama le case nuove, detesta le regole, racconta le barzellette, dice le parolacce, adora le donne, le feste e la buona compagnia. È un uomo dalla memoria lunga capace di amnesie tattiche. È arrivato lontano alternando autostrade e scorciatoie. È un anticonformista consapevole dell'importanza del conformismo. Loda la Chiesa al mattino, i valori della famiglia al pomeriggio e la sera takes home the girls. The man is spectacular, and can be forgiven much. Many Italians do not care about conflicts of interest (who does not?) Legal trouble (better judges of the defendants), inappropriate jokes (it's so spontaneous!). Broken promises, half-truths, confusion between the role of public and private affairs? Some people who gets angry and pretends not to notice. The latter, apparently, are more than the former.


2) Factor divine

B. understood that many Italians applaud the Church to feel less guilty when they do not go to church regularly ignore seven out of ten commandments. The consistency between statements and behaviors is not a quality we demand from our leaders. The public indignation private front inconsistency is the motive of the vote in many democracies. Not in Italy. B. got to do with those who have: a nation that, to avoid disappointment, no illusions. In the Vatican - not parishes - are content to supportive legislation, and not worry about the bad examples. Of religious movements such as Communion and Liberation prefer to focus on the purpose - to come, then changing and debatable - rather than on the methods used by friends and allies. For B. this setting is eschatological music. It means to move the speech by the behavior of plans.


3) Factor Robinson

Every Italian is heard only against il mondo. Be', se non proprio contro il mondo, contro i vicini di casa. La sopravvivenza - personale, familiare, sociale, economica - è motivo di orgoglio e prova d'ingegno. Molto è stato scritto sull'individualismo nazionale, le sue risorse, i suoi limiti e le sue conseguenze. B. è partito da qui: prima ha costruito la sua fortuna, accreditandosi come un uomo che s'è fatto da sé; poi ha costruito sulla sfiducia verso ciò che è condiviso, sull'insofferenza verso le regole, sulla soddisfazione intima nel trovare una soluzione privata a un problema pubblico. In Italia non si chiede - insieme e con forza - un nuovo sistema fiscale, più giusto e più equo. Si aggira quello esistente. Ognuno di noi si sente un Robinson Crusoe, naufrago in una penisola affollata.


4) Fattore Truman

Quanti quotidiani si vendono ogni giorno in Italia, se escludiamo quelli sportivi? Cinque milioni. Quanti italiani entrano regolarmente in libreria? Cinque milioni. Quanti sono i visitatori dei siti d'informazione? Cinque milioni. Quanti seguono Sky Tg24 e Tg La7? Cinque milioni. Quanti guardano i programmi televisivi d'approfondimento in seconda serata? Cinque milioni, di ogni opinione politica. Il sospetto è che siano sempre gli stessi. Chiamiamolo Five Million Club. È importante? Certo, ma non decide le elezioni. La televisione - tutta, non solo i notiziari - resta fondamentale per i personaggi che crea, per i messaggi che lancia, per le suggestioni leaving, for the things he says and especially for those who is silent. And who owns the private TV and controls the public television in Italy? As in the Truman Show, Peter Weir's masterpiece, someone helped us to think.


5) Factor

Hoover Hoover, founded in 1908 in New Berlin, now Canton, Ohio (USA), is the quintessential brand of vacuum cleaners, to the point that it has become a common name: in English, "go the vacuum cleaner "is said to hoover. Its representatives (door-to-door Salesmen) were legendary: tough, experienced, skilled psychologists, implacable distributors of their goods. B. has a capacity of commercial seduction that he inherited from previous professions - Construction, advertising, television - and applied it to politics. The awareness that the message must be simple, pleasant and reassuring. The belief that the repetitive pay. The certainty that the external appearance, in a country obsessed with aesthetics, is essential (in a good shape and good behavior, in Italy there is no match).


6) factor Zelig

identifying ourselves with the players: a necessary quality in any politician. The ability to transform into them is more rare. The desire to be taught to appreciate B. techniques worthy of Zelig, chameleonic protagonist of the film by Woody Allen. Family man with children (and two wives, until it is duration). Philandering with women. Young among the young. Essay with the elderly. Night owl among night owls. Worker among workers. Entrepreneur among entrepreneurs. Fan of the fans. AC Milan among Milan fans. Milan with Milan. Lombardo among the Lombards. Between the Italian south. Naples between Naples (with music). Going to a basketball game might come out higher.


7) Factor harem

love for women, well known company and then in the Roman political world, has become public domain in 2009, after the appearance at the birthday of eighteen Letizia and testimony on holidays Villa Certosa and the Palazzo Grazioli. B. at first denied, then he sketched out ("I am faithful? Frequently), he finally accepted the reputation ("I'm not a saint '). The revelations have not damaged: he lost his wife, but not the votes. Many Italians prefer to self-indulgence, and do not deny that he, after all, what makes them dream. There is only the appearance of erotic youth is contagious, they knew even in ancient Greece (where papers and tissue, however, took advantage to learn). An employee in his sixties, true from the beginning, describes the impatience of B. during long meetings, "It's clear: he fears that attacks the old-age.


8) medical factors

the lady - with the Municipality - è l'unica creazione politica originale degli italiani. Tutte le altre - dal feudalesimo alla monarchia, dal totalitarismo al federalismo fino alla democrazia parlamentare - sono importate (dalla Francia, dall'Inghilterra, dalla Germania, dalla Spagna o dagli Stati Uniti). In Italia mostrano sempre qualcosa di artificiale: dalla goffaggine del fascismo alla rassegnazione del Parlamento attuale. La Signoria risveglia, invece, automatismi antichi. L'atteggiamento di tanti italiani di oggi verso B. ricorda quello degli italiani di ieri verso il Signore: sappiamo che pensa alla sua gloria, alla sua famiglia e ai suoi interessi; speriamo pensi un po' anche a noi. «Dall'essere costretti a condurre vita tanto difficile», scriveva Giuseppe Prezzolini, "Lords learned to be profound observer of men." It is said that Cosimo de 'Medici, founder of the Florentine dynasty, was cautious and he could read the character of a stranger with a look. Even B. is considered a formidable scholar of men. To which they claim to admire him rather than criticize, flatter and not to betray him, love him and not judge him.


9) Factor

TINA TINA, There Is No Alternative. The acronym, coined by Margaret Thatcher, said the condition of many voters. The alternative center-revealed herself unappetising: quarrelsome coalition, proposals vague, hypocritical behavior. The common ancestor of the Democratic Party is indisputable, and B. This is not without it. The double, suspicion, and symmetrical collapse of Romano Prodi - elected in 1996 and 2006, torpedoed in 1998 and 2008 - has its aesthetic grace, but it turned out heavy legacy. The Italians are realistic. Before choosing what they believe is right, they take what seems useful. Some initiatives of B. like (or at least dislike less than the alternative): ICI abolished on the first house, illegal immigration, organized crime, reform of the road. If these initiatives prove successful, many media'll remember. If you reveal a failure, there are those who undertakes to do forget. Not only that: the center-right united reassures at least since the center-divided irritating. If the only way to hold together a political alliance is to possess, B. has quickly calculated the cost (economic, political, nervous). Without knowing it, he followed the advice of President Lyndon B. Johnson, who, speaking of FBI Director J. Edgar Hoover, he snapped: "It's Probably Better To Have Him inside the tent pissing out, Than outside the tent pissing in", it's probably better to have it inside the tent pissing out, rather than outside pissing in it. This explains the expulsion and contempt for Gianfranco Fini, co-founder of the People of Freedom. In 2010, after sixteen years, the ally has dared to get out of the tent and is not well clear what the intentions were.


10) Factor Palio

know the Palio di Siena? Win, to a district, is an immense joy. But there is a joy as great: witness the defeat of district rival. Work so many things in Italy: industry by geography, culture, administration, the professions to sport (the Lazio fans happy to lose anything to avoid the Inter the Scudetto with Roma). The policy could not be an exception: the tribalism is not a tactic, it is an instinct. While the left to take off, judged unreliable, many Italians would vote for the devil. E B. knows to be evil.

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